maanantai 29. syyskuuta 2014

Halki, poikki ja pataan!

Tässä blogissa pääosassa on ruoka.
Se toimii säilytyspaikkana resepteille, jotka haluan säilyttää ja jakaa muiden kanssa. 

Ruoanvalmistus on minulle se juttu. Se on harrastus, johon en kyllästy koskaan, ja se muovautuu ja muuttuu jatkuvasti mukanani.

Reseptejä on maailmassa vähintäänkin yhtä paljon kuin ihmisiä. Jokaisella on omanlainen näkemys siitä, millaista on hyvä ruoka ja miten sitä tulisi valmistaa. Kuten monien muiden ruokablogien, myös tämän tarkoituksena on jakaa minun näkemystäni ruoasta ja sen valmistamisesta. Toivon, että voisin innostaa sekä herättää ajatuksia asiasta, joka on minulle itselleni tärkeä.


Minun ruokafilosofiaani kuuluu luovuuden ja kokeilunhalun hyödyntäminen. Tänä päivänä kun ruokaan, kokkaamiseen ja kaikkeen tähän liittyvään törmää melkeinpä joka paikassa, on helppo omaksua uusia ja mielenkiintoisia ideoita myös omaan tekemiseen. 

Ruoanlaitossa parasta on kaikki. Jokainen hyvän ruoan ystävä tietää, miten ihanaa huolella valmistetun ruoan syöminen voikaan olla. Tämä ei kuitenkaan ole ainut tai edes tärkein asia, joka minua ruoanlaitossa viehättää. Rakastan suunnittelua, reseptien kehittelyä sekä muokkausta, ja tietenkin kokkaamista! Ruoanvalmistus on aivojumppaa ja stressin lievitystä. Siihen uppoutuu kokonaan.

Ajattelen usein, ettei minulla ole aikaa valmistaa samoja reseptejä useita kertoja, sillä on niin paljon vielä sellaista, mitä en ole vielä koskaan kokeillut. Haluan usein kokeilla jotakin uutta, oli se sitten vaikka kardemumman ja lohen yhdistäminen.

On niin paljon koettavaa, tehtävää ja maistettavaa!
Ida

2 kommenttia: